Selasa, 26 April 2011

Telinga bayi mirip kalimah Allah

http://static.arsipberita.com/images/cached/content/2011/01/21/475/telingaajaib-D.jpg


Keanehan muncul pada bentuk telinga seorang bayi lelaki di Kampung Kapten Naseh RT 05/01 Kelurahan Panglayungan, Kecamatan Cipedes, Kota Tasikmalaya, Jawa Barat, mirip kalimah Allah.

Bayi yang bernama Raehan Muzzaki Ahmad Fauzan berusia tujuh hari dari pasangan suami isteri, Ny Siti Arum Sri Rahayu (21) dan Sihabudin (24) itu menjadi perhatian masyarakat sekitar.

http://www.berita8.com/images/berita/normal/kuping147787@.jpg


Bayi yang lahir pada hari Rabu (13/4/2011) sekitar pukul 1.00 petang waktu tempatan di hospital bersalin setempat itu kelihatan sihat dan normal dengan memiliki lekukan daun telinga sebelah kiri berbentuk kalimah Allah yang baru sahaja diketahui ibu dan bapanya pada hari Isnin (18/4/2011) yang lalu.

Sihabudin berkata, telinga bayinya itu nampak berbeza ketika dibandingkan dengan seora
ng bayi anak saudaranya.

"Baru saya sedar yang lekukan telinga bayi anak saudara saya tidak sama dengan telinga bayi saya," kata Sihabudin.

Sihabudin dan isterinya, yang mana semasa isterinya masih mengandung pernah bermimpi terbang bersama bayinya, sedangkan isterinya selama mengandung rajin membaca Al-Quran antaranya surah Yusuf, Yasin, Waqi`ah dan surah Maryam.

"Kebiasaan lain, isteri saya sering meminum air zam-zam pemberian para tetangganya yang datang dari Mekah," kata Sihabudin yang mengaku bangga memiliki anak bertelinga lekukan kalimah Allah.


sumber:berita8.com