Ahad, 3 April 2011

Pemandu cedera, rakan selamat

PANGLIMA BAYU – Seorang pemandu berusia lingkungan 40-an cedera, sementara rakannya selamat apabila kenderaan yang mereka naiki terlibat dalam kemalangan jalan raya di Kilometer 29, Jalan Tanah Merah, Jeli malam semalam.

Kejadian kira-kira jam 11 malam di persimpangan Panglima Bayu itu, menyebabkan pemandu tersepit di tempat duduk sebelum berjaya dikeluarkan penduduk kampung.

Sementara itu, enam pemuda yang menaiki kenderaan jenis Persona dan dipercayai datang dari arah Jeli tidak mengalami sebarang kecederaan.

Akibat kemalangan tersebut, kereta Nissan Sunny rosak teruk pada bahagian pintu pemandu sementara Persona hanya mengalami kerosakan pada bahagian hadapan.

Seorang penduduk kampung, Zulkarnain Hassan, 41, berkata, ketika kejadian dia bersama beberapa penduduk berada di sebuah kedai makan kira-kira 20 meter dari tempat kemalangan.

Menurutnya, dia dan penduduk yang menonton perlawanan bola sepak terkejut mendengar bunyi dentuman kuat dari arah jalan raya.

“Kami bergegas ke tempat kejadian dan melihat kemalangan melibatkan dua kenderaan, Nissan Sunny dan Persona.

“Pemandu Nissan Sunny tersepit di tempat duduk, dia masih sedarkan ketika itu, tetapi pengsan beberapa minit kemudian,” katanya.

Zulkarnain berkata, mangsa dan rakannya kemudiannya dihantar penduduk ke Klinik Kesihatan Kecil Batu Gajah untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Sementara itu, Zulkarnain berkata, kemalangan kerap berlaku di kawasan terbabit. 

kredit : sinar harian